چاپ روی اسپان باند

چاپ روی اسپان باند

روش های چاپ روی اسپان باند

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

پارچه نبافته (اسپان باند)

چاپ روی اسپان باند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، پارچه نبافته (اسپان باند) پارچه‌ای است که نیازی به تبدیل الیاف به نخ ندارند و با استفاده از مواد شیمیایی، مکانیکی، گرما یا حلال پیوند می‌یابد. این اصطلاح در صنایع نساجی جهت نام‌گذاری پارچه‌هایی که بافتنی نیستند استفاده می‌شود. علاوه بر پارچه‌های اسپان باند، نمد و موکت نیز از دیگر انواع منسوجات بی بافت به شمار می‌آیند.ازجمله محصولات تولیدشده بر پایه پارچه اسپان باند می‌توان به انواع البسه یک‌بارمصرف مورداستفاده در بیمارستان‌ها یا هدرست هواپیمایی اشاره کرد.

هرچند همه محصولات تولیدشده بر پایه پارچه اسپان باند مانند کیسه برنج و ساک تبلیغاتی یک‌بارمصرف نیستند و قابلیت چند بار استفاده را دارند به همین خاطر استفاده از آن نیز از گام‌های بزرگی که برای حفظ محیط زیست برداشته شده است به شمار می‌رود.

پارچه‌های اسپان باند

پارچه‌های اسپان باند معمولاً از حدود گرماژ 8 تا 400 گرم تولید می‌شود. (زمانی که بحث وزن پارچه مطرح می‌گردد یعنی وزن یک مترمربع از پارچه در نظر گرفته می‌شود) که بعضی از موارد بسته به ضخامت و گرماژ پارچه دارای مقاومت کافی نیستند و با اضافه کردن لایه‌های داخلی به‌عنوان آستری از جنس‌های مختلفی مثل پلی‌پروپیلن، نایلون و … تقویت می‌شوند. پارچه اسپان باند به دلیل ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که دارد توانسته است سهم بزرگی از بازار منسوجات را به دست آورد.

مزایای پارچه اسپان باند

درواقع اسپان باند با داشتن وزن کم، نقطه عطفی در تولیدات صنعتی مهندسی نساجی بشمار می‌آید. همچنین در سال‌های اخیر پارچه‌های نبافته جایگزین مناسبی برای بسته‌بندی مواد غذایی و صنعتی شده است. پارچه‌های نبافته (اسپان باند) دارای ویژگی‌های خاصی هستند. ازجمله خصوصیات برجسته این محصول استحکام بالا و یکنواختی مناسب می‌باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *